btw...

i lördags påbörjade jag en ny utbildning.
en liten dröm jag haft typ hela mitt liv... eller ja allt som har med mode, hår och smink att göra ÄR MIN GREJ!

jag ska bli make up artist :D :D

del 1 var alltså nu i lördags, 10 timmar.
*vi gick igenom sminkets historia.
*vi hade hudlära.
*gå igenom en klassisk dagsmakeup och sen genomföra det på modell.
*bli sminkad själv.
*gå igenom en kvällsmakeup och sen genomföra det själv på modell.
*bli sminkad själv.

med ett intyg i handen åkte jag därifrån stolt och glad. :)
det var jättekul, och jag känner mig taggad inför nästa omgång...
då är det "starta eget" info, kundkontakt, sotade ögon och brudmakeup som gäller.
passar juh fantastiskt bra då jag fått ÄRAN att sminka och göra bröllopsfrisyr på storasyster som gifter sig i augusti :D

öva öva öööövvvvaaaaaa!

så nu vet ni det! en bit av en ny matilda!





Kommentarer
Postat av: Lindha

You gooo girl ;-)

2011-04-12 @ 15:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0