tisdag

ooh jag har sovit jättedåligt inatt. har haft en sån där tänkarnatt och jag hatar när jag gör såhär mot mig själv. vaknade upp med värsta trycket över bröstet och jag känner mig lite ledsen. varför ska jag tänka tycka vilja så mycket. varför kan jag inte bara glädjas åt det som är bra just nu.
oftast handlar det om jobb och framtid. just nu finns det så mycket som gör mig väldigt ledsen. varför kan man göra undantag för vissa och inte för andra? varför finns det krav på några och inte på resten?
det känns som vad jag än gör, hur jag än beteer mig så vänder folk ryggen. varför? är det då så konstigt att man blir jätteledsen när man själv sliter röven av sig för att uppnå sitt mål medan andra tydligen bara kan sätta sig på en räkmacka och åka med?

kanske är det bara vintern som talar, en lätt svacka som varje vinter?
kanske är det min drömmar som talar, en önskan om något större?
kanske finns det folk jag saknar, folk jag behöver?

det finns en plan för dig matilda, allt sker av en anledning.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Stå på dig Matilda! Som du skrev så händer allting av en anledning. Det viktiga är att inte allting händer runt omkring och för alla andra utan du måste våga ta steget och satsa, precis som när du började plugga :). Drömmar är inte omöjliga att nå!



Tankar kan göra en sjukt förvirrad ibland och det är lätt att inbilla sig saker som kanske egentligen inte finns eller att man förstorar upp saker. Jag vet hur det är.. Det bästa du kan göra är att prata om det :). Kompisar är bland det bästa som finns!

2010-01-12 @ 17:51:23
Postat av: matilda

vem är michaela? :)

2010-01-12 @ 18:01:07
URL: http://matildahult.blogg.se/
Postat av: Michaela

Pålsson..

2010-01-13 @ 11:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0