onsdag

ho!

eftersom jag ska jobba 4 nätter irad så ställde jag inte klockan alls idag. vaknade kl 16 av att henke kommer hem från jobbet. behövde tydligen sova. och skönt var väl det för jag är pigg som en mört här på jobbet. klockan är just nu 02.00 och det är ganska lugnt. bara ett larm hit och dit. har dessutom precis moffat smörgåstårta som the boss hade med på dagens personalmöte! :) säger man ju inte nej till.
sitter faktiskt här och pluggar.
det jag håller på med just nu är:
*läkemedel
*regler vid förskrivningar av vanliga preparat och narkotiska preparat.
*regler för läkemedel vid vård hemma.
*delegeringar.

... och det flyter på. :)

jag är lite nervös också. har pratat med nattsköterskan om min insulindelegering. så imorron natt när carina o jag jobbar ska jag ge 2 boende insulin för första gången. carina blir min lärare. :) och nu på morgonen tjuvstartar vi lite då jag ska ta 3 st blodsocker. jag HATAR stick i fingret. (jag bölar när dom gör det på mig) men jag ska klara det. som sagt klarar jag att ta venprover på systra min så klarar jag fan detta. :)
så sen när jag känner mig redo så får jag min alldeles egna delegering för insulin :D wiho. och med detta alltså steget närmare för att bli en super duper undersköterska ;)

åååh jag längtar till lördag. då ska vi hem till julia på party. ett HEMMA party. ska bli så kul. har både köpt skumpa och vin. lalalallalalalalala :)

vad är det för J*vla väder? tog mig över 1 timma att skotta biluppfarten idag när jag vaknade. och när man väl är klar så är det bara att börja om vid verandan. zzzzz. och hur kul är det är bokstavligen gräva fram bilen när man ska åka till jobbet? näääää GE mig VÅR.
med detta väder så hoppade jag aerobicen i valskog idag. vågade mig inte ut på vägen, då speciellt inte lilla valskogsvägen. får man möte har man juh inte den blekaste om vart diket börjar. nääää det räckte med det ostadiga vägen till jobbet.



hej o hopp.
kör försiktigt - jag vill ha er kvar i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0