min usa berättelse goes on...

dag 7
denna dag skulle jag få gå på min första baseball match. det blir nog faktiskt den sista också... haha :) inge tempo för fem öre. reglerna var luddiga. vuxna karlar som bara "står" där. träffar man bollen är det faktiskt på ren tur så bollen kastas i extrem hög fart. och OM man träffar bollen vilket inte sker så ofta får nån äntligen röra på sig ute på plan. ZZZZzzzZZZZ.... den var pauser hit och pauser dig för att hedra militärenen i detta extrempatriotiska land.. folk kommer och går då matchen kan vara i fleeera timmar. men jag fick se en homerun så jag ska väl vara nöjd. men det är ganska fjantigt att man kallar detta för sport... personerna som utövar denna sport kan juh vara allt annat än trötta efter ett spel. haha. nej tacka vet jag fotboll. tacka vet jag sporter då svätten rinner och det är lite fight om saker och ting. en sport då man ska ha lite talang och inte bara vänta på en lycko (tur) träff. ;)

innan baseballen år vi på en fisklunchställe. det var en trubadur som spelade. han var helt ok... men de satt ett grabbgäng där och hade väl ett kalas av något slag. en av grabbarna gick upp och fick låna elgitarren. han var kanske 10 år. och han ÄGDE! han körde juh såklart sweet child of mine .... dåååå fick jag hemlängtan.

dag 8
äntligen kom dagen då matilda skulle få shoppa loss!!!!!!!! jag hittade massor med roliga snygga coola grejjer. älskar när jag har kläder som ingen annan har. älskar att inte se ut som någon annan. det blev klänningar, leggins, hårdetaljer, tröjor osv... en mycket lycklig tjej med många påsar! :)
på kvällen skulle vi på poolparty. nice tänkte jag... men det var inte riiiktigt som jag hade tänkt. kom hem till ett ganska grisigt hus, där det röktes på i högsta hugg! ej ok.
det sprang dessutom runt 2 stora hundar (JAG HARTAR HUNDAR, JAG ÄR LIIIIIVRÄDD FÖR HUNDAR)
drack några öl för att lugna nerverna och för att slippa tänka på att jag är i samma rum som personer som använder droger....
kvällens höjdpunkt var garanterat BeerPong. ett ölspel på ett pingisbord. sjukt kul.

dag 9
här börjar jag få sjukaste hemlängtan. Usa är inte som Sverige. ingenting kändes som hemma. allt är lite fÖÖÖr mycket enligt min smak och även fast jag får uppleva väldigt mycket så kände jag mig ganska ensam... att man liksom inte kan disskutera alla saker som sker med en bästa vän... fattar ni? ;) aja....
denna dag skulle jag baka min svenska midsommartårta för hans pappa som fyllde år. den skulle bli en överraskning tills han kom hem från jobbet den kvällen. och bra och lyckat blev det!



baseball

dagens frukost! FAT KID! :P usch usch.... tacka vet jag svensk (min) mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0