mer av min usa resa

dag 10
vi tog bilen till något ställe ganska långt bort, en bilfärd på ca 1 timma eller nått. vi åkte till ett litet flygfält där man hoppar fallskärm. wiiihooo. jag skulle alltså få hoppa skydive för andra gången i mitt liv. som jag hade längtat att få återuppleva det. första gången jag hoppade var tillsammans med jossan och lindha i nya zeeland - taupo. en FANTASTISK känsla. galet underbart. sååååå j*vla roligt att det inte går att beskriva med ord. detta MÅSTE man uppleva för att förstå. hoppet jag gjorde i san diego var dock inte lika högt som i NZ (där vi hoppade på den högsta tillåtna höjden i hela världen). i detta hopp varade bara freefall i 45 sek och i NZ i 1 hel minut. okej såklart man är lite nervös i det skruttiga planet upp till rätt höjd men ack så värt det är. förstå känslan att dingla med benen utanför flygplanet för att sedan kastas ut. :D wwwiiiiiii fuking hooooo. I love it. om det inte vore så förbannat dyrt skulle jag hoppa 1 gång i månaden. från mitt första hopp blev jag så frälst att jag till och med kollade hur man skulle gå tillväga för att få göra detta själv, hur mycket det skulle kosta för att utbilda sig... ni som inte har gjort det har jag bara 1 sak att säga: GÖR DET! det finns ett gryyymt ställe i västerås. (som tillochmed personen jag hoppade med på NZ kännde till)
efter hoppet åkte vi till hans mammas jobbställe där vi käkade fettopizza och drack ÖL. :)
sen blev det en bio... och återigen blev jag påminnd varför jag HATAR att gå på bio. knaprande och prasslande och smaskande personer runtomkring mig så man inte kan koncentrera sig på filmen... okej jag vet att jag är överkänslig för en del ljud men gaaaaah!!!! när de köper popcornskålar som kan livnära en församling på 30 personer blir man juh galen, de slutar juh ALDRIG att äta. hahaha. yea yea.

dag 11
vi lämnade san diego tidigt den morgonen för att ta en båt över till ön Catalina. en ö ca 1 timma utanför LA. dit åker folk för att leva frilufsliv typ. man kunde cykla, vandra, hajka, snorkla osv. vi hade tänkt snorkla men vi kom dit ganska sen och vattnet var ISkallt. det blev en sen lunch och stek på den extremt mysiga stranden. den lilla staden på ön var jättefin. kan varmt rekommenderas för lovers. :)
på kvällen gick vi från bar till bar. personen jag var med blev aspackad... han sprang ut i vattnet med min väska och jag blev pissförbannad. i den väskan låg alltså min kamerna, MITT PASS, min telefon, min blånbok.. ja allt som jag behövde för att komma hem till sverige känns det som... men vad jag än sa struntade han i och jag drog hem till hotellet. där sitter jag med mina skor i handen och väntar utanför då dörrnyckeln låg i väskan... han kommer ca 30 min senare och tar mina skor och ber om förlåtelse... dagen efter var mina skor borta... en super lycklig matilda .... NOT!
hhahaaa om jag hade extrem hemlängtan i detta ögonblick? JAAAAAAAAAAAAA!

dag 12
disneyland dags :) wiho. kanske aningens roligare om man hade haft barn med sig, men eftersom jag är som ett barn sprang jag runt som ett yrväder. köade bla 1 timma tillsammans med alla småtjejer för att få ta kort med disneyprinsessorna. :) LYCKLIG! mitt drömyrke: att vara cinderella varje dag på disney land/world. :) :) :) tänk er att få vara prinsessa varje dag OCH få vara med på kort. låter som ett yrke HELT i min smak.
upplevelsen avslutades med deras egna parad. då stängde de av den stora gågatan och det kom körnades med stora vagnar med alla figurer på. personerna/dansarna dansade och sjöng och roade alla barn. mycket nice.

dag 13
en dag med lite mer shopping. en ren dröm för en tjej som mig att få strosa runt i american apparel i amerika :) älskar den knasiga affären. 
på kvällen åt vi ute med hans mamma och hennes karl. en fisk/skaldjurs restaurang. man kunde beställa stora hinkar fulla med räkor, krabba, kräftor mm. och en sån tog jag. och Måååånga öl. 

dag 14
festivaldags. okej det enda bandet jag kände igen var the offsprings, men banden var helt i min smak ändå. mycket rock. solen strålade och det var tokmycket folk. och behöver jag säga att vi drack MYCKET öl. vi förfestade i bilen på parkeringen. vi delade på en flaska vin på ca 10 minuter. illa, men det vara BARA för att jag höll på att pissa på mig och toaletterna var innanför stängslet BARA! iiiiiiiih! så det blev rätt snabbt raj raj i skallen om ni förstår vad jag menar! ;)

dag 15
dagen då jag skulle få åka hem var kommen. trots att jag visste att jag hade en lång och dryg resa framför mig helt ensam var jag så lycklig att få åka hem.. USA är INTE som Sverige.... ok jag har haft det superbra och jag har fått uppleva mycket men jag kommer nog aldrig bli en amrikanare. hahaha. folket är så annorlunda. och såååå överdrivna... de är precis som på amerikanska tv program... 2 much!
satt bredvid en jätterar tysk tjej på planet till munchen. det var dit min mellanlandning var denna gång. hon bodde i LA. :)
pappa var personen som hämtade mig på arlanda... och OM jag var glad att se honom. och veeet ni hur skönt det vara att få babbla på svenska igen? :) hahaha.

borta bra men hemma bäst!


tadaaaa.... mitt andra diplom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0