min hemresa

tänkte berätta om min hemska resa hem från bangkok.....

eftersom jag vetat om att jag skulle resa hem själv eftersom de andra ska resa runt i thailand 2 veckor till så har jag faktiskt vart nervös en ganska lång stund. jag vet inte varför men flygplatser skrämmer mig lite. jag känner mig liksom ganska liten.
så när de andra skulle ta ett plan inrikes så bad jag dom att vi skulle åka ganska tidigt så att dom hjälper mig så långt som de bara kan innan jag blir själv. mitt flyg skulle gå lite senare än deras.

på tavlan där man kollar vilken gate och incheckning och sånt står det på mitt flyg, 14.15. (dagen efter)
min puls höjs ganska rejält där och jossan går och frågar i informationen vad som menas med det...
jooo, mitt plan är inställt och det finns inget ersättningsplan. japp jag börjar störtböla. (vid det tillfället har jag vart så lycklig att jag ska få åka hem)
de berättar att dom kommer ge mig skjuts till ett hotell där jag får övernatta till dagen efter. och att jag ska få några fjantiga minuter att ringa hem och berätta om den ändrade tiden.
paniken växer. jag vill inte bo i äckelbangkok helt själv.
mina underbara vänner fixar då att jag får ställa mig i stand by på ett annats flyg som gått från sydney. och att jag ska komma tillbaka klockan 23 för att kolla läget.

säger sen hej då till min trygghet: lindha, jossan och cicci.

när klockan sen blir 23 så går jag fram och frågar, men dom kan inte svara på min fråga än, incheckningen är inte stängd än.... men efter en stund i folkmassan där alla står och trängs hör jag mitt namn. miss hult???? gå och checka in tack. och skynda dig. så jag har ca 5-10 minuter på mig att checka in, springa till passkontrollen, väskkontrollen och spinga längst bort i den gaten. usch. mennnn ååååå vad skönt det var att komma med den natten.

då hade jag 12 h på mig att förbereda mig för londons flygplats. för hon i bangkok sa att jag var tvungen att checka in igen för hon kunde inte ge mig min biljett för london - sverige. fick dessutom sitta i mitten av en äldre gubbe och en medelålders kvinna. och varmt var det.
när jag väl kom fram till londons flygplats som INTE är så litet, var det bara att försöka hitta rätt och andas lugnt. hehe.
hittade rätt och skulle be om en ny biljett som jag blivit tillsagt. MEN, eftersom jag inte var med på bangkok-london  planet så var jag juh dårå inte med på mitt andra plan till arlanda. SUCK!!!!! såååå dom underbart hjälpsamma människorna i london satte mig på ett annat plan till arland. som går om typ 5-10 minuter. så återigen fick jag kuta igenom alla kontroller för att hinna med.

men vad händer då?? jo min väska finns inte med. dubbelsuck.
den kommer med ett senare flyg på eftermiddagen. zzzz. som tur är så tog dom mitt namn och hemadress. för eftersom allt blivit strul från början till slut så fixar dom så att någon stackare fick köra hem den till mig i kungsör. :)

med allt detta så var jag juh tvungen att få skjuts lite tidigare hem. men vad jag har förstått så är vissa bara glada och tacksamma för det. då fick juh folket se AIK vinna allsvenskan. :)

så vad har jag lärt mig?? jo att jag klarar mig ur jobbiga situationer. MEEEEEN även att jag aldrig mer vill resa själv! hahahahahhaaaaaa.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bra gjort!! Själv hade jag nog bett min mamma att komma o hämta mej i Bangkok! =)

Kram

2009-11-03 @ 23:03:29
URL: http://mahuldao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0