hemma

hej hej.
då var man hemma igen (fan vad svårt det är att skriva med åäö igen)
den här resan har verkligen vart helt underbar, och jag har nog älskat varje sekund av den.

nya zeeland: vilket land. vilket landskap. höga berg, blått vatten, glaciärer, vattenfall, mm. att bila genom nz har vart en mäktig upplevelse. mitt drömresemål sen hundra år tillbaka har äntligen uppfyllts. och inte tala om det extremt underbara folket som bor där. så hjälpsamma, så trevliga, så lätta att umgår med.

australien: vilka stränder. vilka städer. sydney är en av det vackraste storstäderna jag vart i. en månad i paradiset. skaffat sig vänner för livet.

thailand: koh chang med en tjejgrupp på 6 pers. bada och sola varje dag och äta ute varje kväll på stränderna. shoppat ÄKTA märkessaker. ;) men bangkok återvänder jag aldrig till igen. usch o blä o fy.


och nu är jag hemma igen. och det känns hur skönt som helst. dricka vatten direkt ur kran är lyx. äta vad jag vill och tillaga det i mitt kök är lyx. tvätta mina kläder i en tvättmaskin som tar längre än 25 min är lyx. sova i en säng med täcke och kudde är lyx. duscha i varmvatten är lyx. träffa sina vänner och familj är lyx.

ses snart igen.
nu blir det uppdatering här igen :)
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0