stockholm

åkte till stockholm i fredags morse... och vi har haft det helt ljuvligt!
sen om man ser ut som en jävla turist ibland hör bara till. inte så lätt det där med alla tunnelbanor, adresser, gatot upp och ner, osv. men vi har klarat av allt, med hjälp av lite trevliga medmänniskor. :)

henke och jag har bott i henkes brors och flickväns lägenhet över helgen. ligger på kungsholmen. helt nybyggt så vi har levt riktigt kungligt.
på fredagen efter allt slit och letande så gick vi på stan. och japp jag har shoppat alldeles för mycket. bikini, linne, t-tröja, chinos, solbrillor, 2 st längre t-tröjor, alltså typ klänningar.. är super duper nöjd, men kontot blev lite lidande. :P
på fredagskvällen var vi ute och käkade på en grekisk restaurang, notan på mig! för att jag är så himla söt, och att det är skönt att bjuda tillbaka från min pisstid då jag var fattttttig!

lördagen spenderades på stan innan vi gick ner till slussen för att ta båten över till grönan. wiihoo. vi överraskades då först av en rejäl regndusch, men det gjorde inget för det var bara mysigt att stå och kramas under taket. :) seeeeen efter 15 minuter kanske så var det dags att bli barn på nytt. tror vi hann med att åka allt. och nya karusellen INSANE var sjukkkkkkt rolig. helt galet faktiskt. den blev det 2 ggr. så synd att det är så sjukt mycket folk, för till slut så tröttnar man på att köa. tänk hur kul det skulle vara annars. typ bara sitta kvar i karusellen och åka en gång till... :)
sen åt vi pepparbiff och ceasarsallad vid vattnet innan det var dags att ta båten över till slussen igen. hehe, sockervadd in i det sista! :P

kom hem cirka kl halv 2 idag. henke skulle på aik-örebro på eftermiddagen så var tvungna att åka ganska tidigt.
JAG ÄLSKAR STOCKHOLM. det är en klockren stad med hög puls.

nu kommer mitt "tänk om jag var rik" snack. då skulle jag ha en lägenhet i stockholm. att man får det bästa av båda världarna. småstadsidyll/storstadsliv! jag vill ha båda! måste köpa en lott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0