tillbaka i oslo igen...

då satt man här igen då, hmm, känns väl för en gångs skulle helt okej, lite söndags ångest som vanligt men va fan, imorron när man är på jobbet iegn så brukar det gå över. dessutom har jag en förhoppningsvis trevlig nästa helg men firma/julbords fest med jobbet, sen är det bara en vecka till så ska jag få åka hem igen. :) hmm, så kluven eftersom jag verkligen gillar att vara i oslo, men shit vad jag kan längta hem. men jag har bestämmt mig för att njuta av tiden som är kvar här, vilket är 1 månad, så jag ska bara vara positiv?! typ och göra det bästa av situationen. låter väl vettigt? :D

jag har iaf haft en toppenhelg hemma i kungsör. henke kom och hämtade mig klockan 03.25 som planerat, och vilket vinterväder jag kom hem till. 4 minusgrader och snö... så är det inte här i oslo. ingen snö och 0 gradigt typ. men jag kan väl tänka mig att det kommer.
på lördagen så åkte henke och jag till köping för att hälsa på lillabror och spana in hans nya lägenhet, dålig storasyster som man är så var det fan på tiden, den var fin men ojoj vilken ungkarlslya ;) inbjudande när det står en dubbelsäng i sovrummet med en kudde och ett täcke :D haha, skärpning bror. sen bar det av mot "stan" för en fika, buddapest bakelse och en latte :P mumma. där satt vi och snacka skit i säkert 1,5 timma om allt och inget. men andra ord- bra kvalitetstid.
sen vidare till svärföräldrarna för ännu mer kvalitetstid, sen till far och ännu mer kvalitetstid. :) haha... och det som skulle bli en snabbis, men icke, där blev man fast, stressigt blev det men trevligt var det. så fort fort hem för att laga tacogratäng till ligan som skulle komma vid halv 7. mimmi, jocke, sandra, ante, elin, tobbe, henke, malin och jag. :) en massa mat och snask, för att senare få en drink och spela poker. trevlig kväll med andra ord.

söndagen var det fika klockan 11 med henkes family men viss släkt... kaffe kaffe... :P sen eftersom en viss person älskar tomtar så fick man med sig en hög juldekorationer hem :D nice ska det bli och få julpynta lite när jag kommer hem sen. myyyyyysigt! och mat blev det visst också, min favvorätt, pitabröd m tillbehör och världens godaste vitlökssås a la matilda :) sååå japp här har man setat och rapat vitlök hela bussresan hem ;) moahahahaha. och bussen som var FULLPROPPAD med folk ;)

och varför är jag så jäkla blödig, måste jag tjura varje gång jag ska åka tillbaka och man ska säga hej då?? vad är problemet? skulle juh vara nice att bara kunna säga hej då och ha en trevlig sista stund. haha. tönt som jag är, men sån är jag! mmmm skön helg har det vart! längtar nu till 6 dec då det är julbord på k-torp. då jag hoppas att malin ska servera. ( vi ska äta på kvällen malin) behöver en sötnos som kommer med julölen ;)
då ska jag även överraska henke med en liten födelsedagspresent. eftersom jag inte vet om han läser detta så kan jag inte skriva om vad han ska få och hur jag ska göra... men kul ska det bli :D miiihiiii!

nu ska jag packa ihop jobbkläderna och gå och lägga mig, skönt att man tog sitt förnuft till fånga och åka en tidigare buss och inte nattbussen som jag alltid gjort. då skulle jag inte ens ha åkt från kungsör än, och nu är jag här och hela veckan slipper bli förstörd för att man är helt slut. bra gjort tjejen ;)

sov gott mina sköna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0